mandag, september 04, 2006

Tilbake til hverdagen

Så er vårt Norske eventyr over for denne gang.
Vi er tilbake i Sydney, og jeg sitter på kjøkkenet og skriver. Det er fint vær så jeg prøvde å sette meg ut i sola, men det ble litt for strekt lys for meg.. Er litt trøtt enda, er jo liksom på norsk tid.. Turene nedover gikk fint. Vi holdt på å miste flyset i Helsinki, for ingen fortalte oss at man skulle stille klokka en time frem:) Men vi rakk det. Fikk til og med en midtseksjon med 4 seter for oss selv! Så jeg lå og sov helt til Hong Kong:) Var liksom så rolige begge to på denne turen, skulle jo bare tilbake til hverdagen. Ingenting nytt opg usvisst denne gangen.

Norges oppholdet har vært så bra!! Har møtt så mange og opplevd så mye! Vi kommer definitivt tilbake når Håkon er ferdig med studiene. Norge er best!!!!

Har blitt så populært å lage lister på bloggen, så jeg slenger meg på den bølgen:) Her er en liste over noen av tingene vi har opplevd de siste ukene (oppsumering på en måte med noen bilder):

*Familie
*Bryllup til Trygve og Benedikte - VAKKERT!
*Indianer fest på Hoppende hares (Mias) 7 års dag. Håkon fikk være høvding dansende elg:)


*Lycksele tur med mamma og pappa
*Kosa oss med Susanna og Erlend!
*Sett på den grøne bilen, kjørt fjern styrt bil, spilt kort, sett på Hillsong Kids dvd og spist godis.
*Bada i badparken ( Kaldt!)
*Dollar store
*Samuel viste oss muset han jobber på. Så den snorkende mannen..:)
*fikk se Grete i samedrakt på "en dag på stan"! HERLIG!
*spiste Middag hos Sigfrid, Fred og Akilles! Deilig Taco
*Bursdags feiring 3 dager til ende.
*Spilt Nesquikspill med Sara og Mia
*Kaffe hos Gunn, Kåre, Caroline og Andreas
*Var med på første skoledag i andre klasse for Mia
*Spist mat, spist mat, spist mat!
*Håkon fikk seg briller!
*Besøkte morfar

*Spist is og vært på fortet med Elias, Uma, Milla, Heidi og Torkjell



*Spiste gobiten burger hos Michelle og Leif Ingvald


*Sandefjord tur!!!!! I love you! (tok ingen bilder... trist.. så om du tok noen, send de gjerne!!!)
*Så den nye kafeen til Salemung!
*Håkon prekte i Mysen
*Kjørt Bilen til Leif Ingvald og Michelle en uke;)
*Mormor og Oscar var på besøk i Båstad.


*Oslo tur! Så koselig! traff Thor Einar og spiste lunsj, fikk høre om den nye menigheten og barnet i magen:) Var en bitte liten tur innom Marie.

Spiste Middag hos nygifte Karen Helene (som hadde sin 23 årsdag den dagen!) og Espen!

Hildegunn og Ingvild var der og! Også fikk vi treffe Joachim såvidt det var!


*Fikk meg ny klokke av Pappa og mamma. Super fin gullklokke!!
*Spist mat, spist mat, spist mat!!

*Momarken med Ann Christin og Terje!


*Spiste jordbær softis!! DEILIG!!!

*Traff tilfeldigvis Lars:)

*Så den nye frikirken som svigers er med å bygger.

*Traff Isabel!!! på mysen...
*Var i Kristiansand på aetat møte. Spiste mat på "Herlige land"
*Var med Terje og kjøpte båt

*Dro til sverige med morfar. Han kjøpte tobakk og vi kjøpte godis og saus.
*Spiste iskake den siste kvelden!

*Spiste frokost med mamma og pappa på nebbenes(!!!)kro.

Ting vi ikke fikk gjort:
*Truffet Marianne, Kristine og klaus, Benedikte, Tord med familie, Michelle og mange andre. Vi beklager det!!! Hadde så lyst til å rekke alle, men det lot seg bare ikke gjøre... Beklager!!! Men du er hjertelig velkommen hit:)
*Spist en siste pølse før vi dro...
*Vært på Øyer fjellet
*Fant ikke bryllups bildene våre..
*hengt nok med Trygve og Benedikte.
*og sikker masse mer..

Men det har vært sånn en eventyrlig ferie!! Takk til alle dere som gjorde den så fin!!!
Min gode mann er på jobb alt! han er så flink!
Vi hadde husinspeksjon i dag, og huseier sa "it is perfect!" så da kan vi bare slappe av med det!
I morgen begynner skolen for Håkon og jobb livet for meg.
På onsdag kommer Sonja, og jeg kan knapt vente!!!!!!!

Vi snakkes da dere!!

4 kommentarer:

benne sa...

lille vennan mine!
det er alt for ufattelig at dere har vært her og jeg ikke fikk sett dere en eneste liten mini gang..:(
men dåkker vet at hjerte mitt brister(håper hvertfall dåkker vet det)
har akkurat hatt min første kjøretime.
fytti pyton kor dyrt det e.. akk jah!
men toppen er flott---i år og... det blir bare bedre og bedre liksom!!

vi sees

benedicte

Gunnar sa...

Gutten har fått seg briller..?? Det får'n si.

...dan sa...

jeg skal så absolutt sende de bildene! skal gjøre det så fort jeg får tid!

blessings and kjærleik

Trine Hanken sa...

Heia..
herlig å lese om alle opplevelsene deres... Vi har hatt en fantastisk tur.. kommer ned igjen søndag. så vi er i en hektisk innspurt med å treffe den ene og den andre..

Snakkes til uka tenker jeg....
Ha det finfint sålenge.

Trine