mandag, november 27, 2006

Slagord


Slagord er ikke en så stor ting i Norge..
Ihvertfall ikke en så mye brukt ting. Men her i vårt nye land er
slagord en STOR ting! Noe som for oss blir vanvittig gøy i blandt! :) Vi kan le oss skakke av seriøsiteten i slagordene..

Noen eksempler:

Jesus - the reason for the season.
Det står over den gedigne julekrybba utenfor matbutikken.

Drinking kills driving skills.
Står det på store skilt ved veiene. På skiltene er det bilde av en politimann som ser strengt på deg...

Be aware, take roadworker care.
Kampanje på Tv`n for at folk skal være forsiktige ved forbikjøring av veiarbeidere... Veiarbeidere er forresten en annen artig ting her i landet! Det er mange av de. Men svært få som faktisk jobber på jobben.. Kanskje 10 stk på en arbeids plas
s; 2 jobber og 8 ser på:) Meget spessielt! Men det blir jo mindre arbeidsledighet av det da, på en måte.
Annen artig ting; I ca 2 mnd nå har det stått en bil parkert i grøfta langs veien i nærheten av kirka. I bilen sitter det en mann med gul vest på seg. Vi har lurt på hva han holder på med, for det er liksom ingenting rundt der.. så en dag vi var ute å gikk tur stoppa Håkon og spurte hva han
holdet på med? Joa, han var ansatt til å sitte å holde vakt over noen kabler i et hull i midtrabatten av veien... Oh my gosh! Australia!!!! Vi lo godt av det:) I stedene for å fixe det så har de vakter 24 timer i døgnet som sitter å passer på det... Ja, ja som jeg sa; det blir jo mindre arbeidsledighet av det.

Er mange andre slagord også men jeg kommer selvfølgelig ikke på de nå... Så fortsettelse får følge..


Ellers har jeg vært med Håkon på jobb i dag. Jeg har luka i blomsterbedd... Er egentlig livredd for å gjøre det pågrunn av edderkopper, slanger og andre ekle småkryp.. Men må man så må man... og snart er det jul så da må man..

I kveld har vi vært på kafe. Det var koselig! Kaffe er alltid godt! På vei hjem kjørte vi innom og så på en del "julehus". det begynner å komme opp seriøs julepynt nå. Men det blir nok bare værre.. Det er en konkurranse i en av Sydneys største aviser: de deler ut $20,000 til det beste jule lys huset.. Noen av de tror jeg kanskje bruker like masse penger på strøm regninga denne perioden.. Sinnsykt masse lyspærer.. Men de synes vel det er fint selv, så da så.. Uansett: litt flaut.. men jeg fikk faktisk litt julestemning, så nå sitter jeg å hører på Carolas jule cd. Koselig!

En dag vi satt og spiste middag kom det en fugle unge flyvende og satte seg på kjøkken døra. Det var en større fugl som prøvde å ta den. Stakkars den så skikkelig medtatt ut. Men mamma`n hans fløy rundt for å jagde den stor fuglen. Så vi tror det gikk bra.. Var liksom bare en litt rar opplevelse å plutselig se en liten fugle unge sitte klamra til kjøkken døra..
Er utrolig masse fugler i dette landet. I en gate på Castle Hill er det SINNSYKT masse undulater! de lager masse lyd! Høy lyd! Men det er jo litt eksotisk og fint å se/høre på:) Selv om vi gikk litt omvei rundt trærne for å ikke få fuglemøkk i huet...

Ha en fortsatt fin Mandag! Vår er strax over:)

1 Peter 2: 23-24
"When they hurled their insults at him, he did not retaliate; when he suffered, he made no threats. Instead, he entrusted himself to him who judges justly. "He himself bore our sins" in his body on the cross, so that we might die to sins and live for righteousness; "by his wounds you have been healed."
Lev i frihet for Jesus tok din sykdom og synd på seg!
Uten motstand la han sitt liv ned for deg! Du er fri!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hey:) koselig å høre om Australia...fikk meg til å le de slagorda der! Må innrømme jeg savner Australia... gleder meg så til å komme på besøk!
Morsomt at du inkluderte 1.Peter2:23-24 - jeg har nemlig gjort en exegetical study av akkurat de versa! Har du og? Var veldig spesiell opplevelse :) har aldri studert bibelen sånn--så mye som kommer ut av så lite! Skrev lovsang inspirert av det også :)
Gla i dere begge to!!!
Ps. Irene jeg beundrer deg. Vi har ikke klipt plen siden vi kom hit :/ på tide å gjøre d snart.....

Anonym sa...

Du e saa bra du Irene!Kjekt aa lese bloggen din. Les gjerne min :)Klem