torsdag, november 02, 2006

Count Your Blessings


I natt fikk jeg ikke sove. Lå å tenkte på alt mellom himmel og jord. Alt fra klesvask til julemat.. Mye som ikke er så viktig, men også en del som er viktige - for meg. Må vel innrømme at livet føles litt tungt om dagen, føles som om jeg går fra sykdom til sykdom. Og når jeg ligger her og ikke får gjort noe føles det litt frustrerende.. Spessielt når man ikke har noen økonmisk støtte (eller kan vel egentlig ikke si at vi ikke har det, for vi har jo foreldrene våre. Men jeg mener noe fast.. sånt noe som aetat eller no..), og da blir alt ansvaret liggende på Håkon. Stakkars Håkon! Han jobber Mandag og Lørdag. Har skole Tirsdag-Fredag og Church på Søndag.. Ikke mye fritid på den stakkarn.. Og han har egentlig ikke tid til å jobbe så mye som han gjør om han skulle konsentrert seg 100 prosent om skolen. Men han må bare om vi skal få betalt husleie, kjøpt mat og alt dte andre som følger med å leve..
Ja livet føles veldig utfordrende..
Du vet når du begynner å tenke; "om bare... da ville ALT vært perfekt.."
Det var sånn jeg begynnte med i natt, men så sa jeg til meg selv; Husk på hvor velsigna du egentlig er Irene! Count you blessings!
Så da tenkte jeg at jeg kunne jo gjøre det!

Noen av mine velsignelser i livet:

* Jeg har en ektemann som ville gjort ALT for meg! Noen ganger
føles det som om han lever kun for å gjøre meg glad:) Han liker meg alltid. Selv når jeg har gått 2 dager uten å dusje, har fett hår, ingen sminke, og slappe klær på, så sier han; " Du er så pen du Irene" ...mmm... Counting my blessings! Han spør meg ofte; "vet du at jeg elsker deg?" Selvfølgelig vet jeg det!! Du gjør jo ikke annet enn å vise meg det! Håkon er en sann blessing from the skyes!


* I mange år ba jeg til Gud om at jeg ønket meg en skikkelig nær vennine. En som delt mitt syn på livet. And along came Sonja! Ikke bare deler hun mitt syn på vår fantastiske Skaper, men hun deler også mitt syn på VASKING! Sonja er en venn av det slaget man ALDRI kan miste. Hun forstår seg på mine kvinnelig ulogiske meninger, hun kan å vaske, hun kan spise en gang om dagen, hun elske snop-til alle tider, hun kan lese mennesker, hun har et fantastisk forhold til Gud, hun kan se filmer om og om igjen, og hun er villig til å dele alle sider av livet sitt! Sonja -my answer from above!



* Familie. Snakket akkurat med mamma i nesten 1 time;) Mamma og jeg vi kan snakke! Om alt og ingenting. Om jeg er lei meg tenker jeg bare på mamman min som sikkert tenker på meg. Hun lever for familien sin! Mamman og Pappan min de betyr så mye for meg! Pappa har humor;) "skal vi gå en liten tur Håkon?..." 3 timer senere ligger Håkon og bikkja utslått: "Irene, det var ikke en liten tur Pappan din tok meg med på!" Noen mennesker kan man alltid stole på at er der og vil alltid hjelpe deg, jeg vet at mamma og pappa er disse menneskene for oss! Det samme med svigers. Alltid villig til å hjelpe! Foreldrene våre har en egenskap jeg ønsker meg; de ofrer sitt eget liv for barna sine! I am really counting my blessings! Søsken som beriker livet. Nevøer og Nieser som krydrer hverdagen - perfekt!











* Gud. Hva kan man si... Han er Alt, Alltid! Hva mer kan man trenge?


* Menighet. I min menighet er det første du ser når du kommer inn døra et stort skilt som sier: Welcome home! Og det er akkurat det man har; kommet hjem! Jeg elsker menigheten min. Den eksisterer ikke for seg selv, men for alle som søker Gud - alle mennesker.

Og alle de "små" velsignelsene da;
*drømme arbeidspraksis plass!
*venner på mange kontinenter
*et fantastisk hus med alt man trenger i
*en super bil
*2 data maskiner
*mobiltelefoner
*klær
*sko
*mat
*varmt vann...
And the list goes on and on...


Om man begynner å telle alle velsignelse man har i livet så ser det ikke så mørkt ut lenger...

*Count You Blessings!!!!!*

8 kommentarer:

Unknown sa...

du er jo bare den nydeligste personen i hele verden!!!
Jeg føler akkurat det samme med deg...
Har bedt om å få en skikkelig god, morsom, kul, vis venninne, som bare elsker Jesus, elsker livet og elsker de hun møter. En som av og til kan rettlede og gi gode (godly) råd, og jeg vet ikke HVOR mange ganger du har gjort det... :)
En man bare kan ha det gøy med, og være seg selv med 100% selv med alle særegenskapene mine... (skjønner egentlig ikke hvordan du holder ut..)
og en jeg kan berike livet til, og bidra, iallfall litt...
du er bare helt fantastisk, og det er ikke noe jeg kunne tilføyd på lista, eller tatt bort!!!!
du er høyt høyt høyt elsket, verdsatt og likt.
smask sier bare jeg.
midt på kinnet!

Anonym sa...

Hej tante Irene
Hoppas du blir frisk snart - vi tänker på dig! Nu sitter Susann, Jonathan och Grete i sofan nede medans Samuel och Erlend fortfarande sover - klokka ä snart 8. Ute är det kallt och snöig. I går köpte vi oss en ny spark som går jättefort att sparka med - kom så får ni prova!!!
I gå tappade Susanna en tann uppe.... nu har hon tappad 4 tänder. Hon har en tann i mitten uppe - den är också lös. När hon ler liknar hon et lyckotroll!!
Är det mitt i natten hos dig nu?
Vi har fortfarande höstlov - det är bra! Hälsa Håkon.

rita rata sa...

Lenge siden jeg kikket innom. Ná spratt jeg frem igjen-.

Du glemte á telle deg selv, Irene.. DU er ogsá en blessing!

-Jeg kjenner deg jo nesten ikke, men det har jeg fátt med meg.
:)

Anonym sa...

Kjære Irene. Du må ikke - nei - det er bare slik å være foreldre. Alle elsker jo barna sine og vil dem det beste. Bare vent så får du se, men det er koselig å ha noen lange samtaler innimellom når vi begge har tid. Så bare venter vi på neste oppdatering.

Mirjam sa...

Hei! Gøy å lese om livet deres der nede!
Det er veldig sant det du sier; en må se på alle gledene og godene en har i livet og være glad for det. Men, - viss en ikke har det helt bra, så er det jo lov å si i fra også da.. Skjønner veldig godt du er lei av sykdom! Du får se å bli frisk veldig snart!
Skal hilse fra mams og paps, er jo på besøk hos dem i helga.
Og til Anne Lise og Nils; hilser masse til dere òg fra mamma og pappa! Dere får se til å treffes en gang snart :) Mailadressa til pappa er pave@a4.no.
Det må være så gøy å være der nede. Og å være i Hillsong menigheten. Jan Petter og jeg var jo i Perth i 5 mnd i forb. med sykepleiestudiet. Var i Sydney noen dager før vi reiste hjem, og da hadde vi så lyst til å dra til Hillsong. Men det rakk vi desverre ikke.
Kanskje vi drar tilbake en gang..
Ha det godt, og finn fram mammas ullsokker viss det blir for kaldt!! :)
KlemM.

solveig sa...

irenesnuppen min--DU ER EN VELSIGNELSE!!du sprer velsignelse rundt ged om du prøver eller ikke, du kan lissom ikke no for deg, og halvparten av gangene tror jeg ikke du er klar over det heller. jeg er så innmari gla i deg ass!! har vært på getfocused i helga, idag ska jeg på reuben morgan konsert å tenke på deg..hardt. du er i hjertet mitt--nå og for alltid. hilsen sandefjord-med snø!! soon to be slafs, vell å merke..
KLEM**

SOLveig sa...

hallelujah for sonja!!

Anonym sa...

hallo :)
det er så herlig å lese blogger til norske hillsong mennesker! :D kommer på college selv i Juli. gleder meg som en liten unge! har en drøm om å bringe hjem dette med at menigheten eksisterer for alle, og at det ikke er en kristen koseklubb.

bless you so much :D
så kanskje sees vi i Sydney. :D