onsdag, november 22, 2006

Skogbranner og Varme

I går var vi ute og spiste middag
med Anna og Erwin på GPK.
Håkon spiste salat for han er på diett.. Men jeg spiste past, og det var godt. Etterpå dro vi hjem til de og så på film. Kjempe koselig kveld! De kommer nok til å bli dypt savnet når de reiser hjem om 2 uker.. Men bare vent; vi kommer nok på ferie til Stokholm en gang!

Det er innmari varmt om dagen. Men så er det skogbranner samtidig så det er masse røyk som kan virke som skyer, så da kan fort blonde Nordmenn tenke at man ikke behøver å smøre seg når man er på stranda... Men det er dumt.. Da blir man lik en rød serviett.. ;) dette er blonde Chris fra Drammen..

Det er så varmt altså! 40 grader i dag... Så i kveld satte vi på sprederen og gikk inn i den fullt påkledd.. Skikkelig deilig! Bare Sonja og jeg da for Håkon ville ikke bli våt... PYSE! Mens vi var ute i hagen så vi at det føyk aske rundt om.. Skummelt.. Skogbrannene er ganske så nærme..

Snart skal vi få to nye samboere. Her er Sonja med en av de nye jentene "våre", Christina. Hun er fra Norge! Så vi får et Norsk hus!! :) Deilig!
Den andre er Elisabeth fra Vesterålen. Både hun og Christina skal begynne på Degree.. Så da får vi 3 teologer i huset.. Stakkars Sonja og meg.. Eller mest meg kanskje, for Sonja liker jo å diskutere og argumentere og sånn. Men det liker IKKE jeg.. Blir nok mange diskusjoner jeg kommer til å snike meg unna ja..
Men jeg gleder meg! Skal bli koselig med jenter i huset! Håkon derimot gleder seg ikke fullt så mye...
"Tenk når alle få PMS samtidig da..."

6 kommentarer:

ella sa...

40 grader... Det é så kaldt her. Og nu e det ikkje fint ute engang, det var mildt i helga, sånn tre-fire plussgrader, ganske varmt faktisk. Så nu e det dødelig glatt ute og freezing.
Men æ gleda mæ te å flytt til Sydney. Det kommer te å bli så bra!

Kikka sa...

ser ut som dere har det så utrolig bra! det er godt å se:)
men kanskje litt i varmeste laget.. iallfall for meg(kristine)som er glad i vinteren!
morro å bade i sprederen- hehe!! lykke til med kollektivet, Håkon klarer seg nok bra..
klem

Mirjam sa...

PMS samtidig... Stakkars Håkon..
Bra å høre at det er flere som ikke liker å diskutere. Liker ikke det j heller.
Men 40 grader da! Det hørtes varmt ut ja. Vi har vel 5 i dag kanskje. Ikke så ille det, men gleder meg til sommeren jeg.
Hvor lenge tenker dere å være der nede egentlig? Vi har lyst og ned dit en gang igjen. men, - det tar vel litt tid før vi klarer det. med unger må det jaffal planlegges nøye.. Er så gøy å lese om dere der nede!!
Kos deg i varmen! Dere har air condition inne eller?
klemM.

Majah sa...

Hei Irene! ..og Håkon!
Nå har jeg sitti og lest om dere i nesten en hel skoletime! :) Har it-undervisning, som ikke akkurat foreløper i ekspressfart! Misunner dere varmen jeg..har sitti ca oppå varmeovnen med ullsokker i dag.. Koselig å lese om dere, og se bilder! Dere ligner på dere selv fortsatt asså - har bryllupsbildet av dere jeg og! :)
Klem Maria

SOLveig sa...

hallohaloo nordmenn.

skulle bare opplyse om at æ har lagt ut kengurufilmen på bloggen min - sånn hvis dåkker har lyst å se den..:)

:solveig

Anonym sa...

Hei! Det er så koselig å lese bloggen : da får jo også vi et innblikk i hva dere holder på med :) Så koselig! Må fortelle om en merkelig drøm jeg hadde i natt.. Vi møttes tilfeldigvis i Danmark (faktisk!), hvor vi tilfeldigvis bodde på samme hotell.. Litt rart, men sånn er det vel i drømmeland. I hvertfall så inviterte du oss med til Australia, så vi reiste nedover sammen og møtte Håkon igjen også! He he merkelig drøm, men fikk jo i hvertfall sett hvordan dere har det der nede, hehe :D Klem fra Karnelene & Espen