mandag, mai 01, 2006

Norsk Mat

Åh jeg har så sinnsykt lyst på Norsk mat om dagen... 17 Mai nærmer seg og Påsken er akkurat over.. Hmm..

Jeg har lyst på:

*Mammas Kjøttkaker
*Winerpølse i lompe
*Ferskt brød med stekt farse
*Rømmegrøt og Risengrynsgrøt
*Fiskeboller med karri (sånn som Grete lager helt fantastisk)
*Fiskepinner med remulade
*Kneipbrød med Salami og Majones (ja, jeg vet at man ikke kan spise salami i Norge om dagen...)
*Solo, Villa Farris, Mozell
*Maarud Paprika potetgull med Tortilla og Holliday dip
*Lompe eller Lefse med brunost
*Stratos
*"Norsk" kebab og skikkelig hamburger
*Vaffler med hjemmelaget jordbærsyltetøy og Rømme
*Marsipankake
*Mammas smulteringer
*Grillmat med potetsalat
*Og faktisk må jeg innømme at jeg har litt lyst på grandiosa pizza... Uff..

Mmmmmm, Åh jeg gleder meg sånn!! ser visst ut som jeg bare skal spise når jeg kommer til Norge:) Nei da, men jeg skal nok gjøre mye av det, for lista stopper egentlig ikke her-den er mye lenger...

Ja, ja den som venter på noe godt venter aldri forgjeves - har jeg hørt:-)

3 kommentarer:

Unknown sa...

maaaaaaaaaaaaaat.
det skal feires 17. mai i sydney med norsk mat og tog!!!!
jeg og gleder meg til nooooorge, og maaat og smågodterier!!
norge er best.
gleeeeder meg til å bo sammen med dere

Anonym sa...

lefse med brunost...? nå tuller du. jeg gleder meg til mammas brød, laks(fisk generelt) og mormors kaker:) mmmm

Anonym sa...

lefse med brunost...? nå tuller du. jeg gleder meg til mammas brød, laks(fisk generelt) og mormors kaker:) mmmm