lørdag, april 29, 2006

FERIE!!!

Jeg har klart det!! Overlevd en sinnsykt hard termin, og kommet meg frem til den mye etterlengtede terminslutt ferien!!! I går var siste dag på skolen, det var en hard dag, men du og du så deilig det var når vi leverte inn den siste oppgava!! Er litt stolt av meg selv, for jeg synes det har gått ganske så bra denne terminen. Denne uka har jeg hatt to store eksamner, en i Gamle Testament og en i Methods of Bible study, høres kanskje ikke så vanskelig ut... Men du skulle bare visst...
Nå har jeg fri en hel uke! Har ingen planer annet enn at jeg skal ikke ha planer denne uka.. Gjøre bare ting som på en måte har kommet i andre rekke i det siste. DEILIG!

Ellers så må jeg bare få fortelle hvor stor og mektig min Gud er!!! Har jo vært en litt strekkende termin dette pga mange forskjellige ting; sånn som at vi ikke kan kjøre bilen vår lenger fordi den ryker for mye, har vært lange dager med pendling sånn at vi ikke har fått slappa av, ikke så masse penger alltid, også har jo romkamerartene våre flyttet ut i håp om at vi skulle få noen andre til å ta over leilighten. Men det har liksom ikke skjedd, har hatt den ute på markedet i ca en mnd nå men bare en visning.. Litt slitsomt det derre. Og vi har jo søkt på en del hus oppe ved skolen som vi ikke har fått.. mange fine hus, som vi virkelig kunne tenke oss. Men Håkon har hele tiden minnet meg på at vi har jo sagt til Gud at dette kan ikke vi fikse, så da får han gjøre det.. Vi har lagt det i hans hender. Så i går da, var vi på visning i et hus i Glenwood (ca 20 min gange fra skolen). Det var sinnsykt fint!! Fullt møblert, med fantastiske møbler og en pris vi kan leve med. Og vi fikk det!!!!! Kan flytte inn neste helg!! Er jo mega fantastisk!!! Var så oppi skyene letta i går! Det bli oss, Kathrin og Johan og Vakre Sonja! Skikkelig stor familie!
Det eneste som vi snakka om når vi kjørte hjem i går kveld var at nå måtte Gud fixe noen som ville ta over leiligheten vi bor i så vi slipper å betale dobbel husleie. Så når vi går inn døra hjemme finner vi et kort fra landlorden vår; vi har hatt visning igjen!!!! Gud har jo litt humor og da, prøver oss og ser hvor villige vi er til å vente på han.. Og enda en ting; Her en dag kom en kamerat av Håkon opp til han og sa; "Gud har sagt til meg at jeg skal kjøpe en bil til dere, jeg har ikke så masse penger, men velg dere ut en så skal jeg betale"..... SINNSYKT!!!! Livet er så herlig når man klarer å stole på Gud:) Så til alle dere som har bedt for oss; Tusen takk! Det hjelper!!!

Denne uka har Håkon hatt studie uke, men han har stortsett jobba hele uka.. Selv om han har hatt feber hver dag, noe han har hatt i over 2 uker nå. Men gå til legen eller slappe av? Nei takk det trengs ikke... Mannfolk!! Men han er nå god da! Jobber så vi har penger til mat og husleie, onkli' go ektemann er han! Skulle bare tatt litt vare på seg selv i blandt... På tirsdag begynner han på skolen igjen, pluss at han må jobbe og vi må flytte.. Ja, ja det ordner seg nok!

Nå er det lørdag formiddag og vi sitter i stua, har nettopp spist en skikkelig usunn frokost.. rullekake.. :) Håkon leser teologi og jeg har bare FRI! Ingenting jeg MÅ gjøre! Livet føles veldig godt.
Svar på konkurransen kommer...
Har dessverre ingen bilder denne gangen, men skal se om jeg får fixa det snart.

Nå er det bare 4 mnd til vi reiser hjem til vakre NORGE!

Ingen kommentarer: