tirsdag, februar 06, 2007

Sonja er hjemme igjen!!!!

Det har blitt Tirsdag og de 2 siste uken har bare flydd.. Tenkte jeg skulle prøve å oppsumere de litt.

For det første har jeg vært på Powerhouse Retreat oppe i Terrigal. Det er ca en times kjøring nord for Sydney. En liten, kjempe vakker strand by. Alle mellom 18 og 25 fra Hillsong dro dit for en 3 dagers camp. Jeg opplevde ikke så mye av den for jeg var der for å hjelpe til med tv delen. Så jeg oppholdt meg for det meste i kontrollrommet eller var ute på shoot.
Jeg dro opp dit med Peggy. Vi lånte en liten bil, med gir og greier, og jeg kjørte. Det var skikkelig gøy! Vi var 10 jenter i en leilighet, men det gikk veldig bra egentlig. Det var svømmebasseng der og veldig fint. Retreat var egentlig ferdig på Lørdag men flere av oss ble igjen til Mandag morgen og bare slappa av. Noe jeg ikke burde ha gjort...Skal fortelle hvorfor: Søndag dro vi på stranda og var der i kanskje 3 timer. Det var kald vind og litt overskya, men jeg var nøye med å smøre meg likevel. Men da vi på kvelden var ute og skulle spise ble jeg skikkelig syk! SKIKKELIG SYK!!! Kom på at mens vi var på stranda hadde jeg nesten ikke drukket noe vann.. Typisk dumt.. Jeg fikk solstikk.. Det var ikke gøy! Jeg var svimmel, kvalm, kald, hodepine og skalv. Kroppen min brant av solbrenthet, og jeg var knall rød.. På mandag måtte vi reise hjem og jeg måtte kjøre.. Bare et par timer før vi dro besvimte jeg i dusjen.. Skummelt..

Så Tirsdag og onsdag tilbrakte jeg med å kaste opp.. Fikk ikke i meg noen ting, men var innmari dehydrert.. Håkon og Christina var sykesøstre.. jeg lå oppe i senga mi, mens Matias lå nede på sofaen. Han var også syk.. Ganske artig egentlig.. Så mens Håkon var på jobb løp Christina mellom oss og passa på:)

Men så: Onsdag kveld kom Sonja og Elisabeth!!! Endelig!! Det er så koselig å endelig ha de tilbake! Elisabeth har vi jo ikke sett siden Mai, mens Sonja har vært hjemme i Norge i nesten 2 mnd.. Men nå er de her! Og vi koser oss!

Sonja ble med meg ned til Parramatt for jeg måtte ta noen nye ct bilder. Etterpå dro vi på starbucks og slappa av. Deilig dag!


Ellers har det gått mye tid med til tjening. Her er jeg i kontrollrommet på Hillsong. Jeg gjør Graphics som vanlig.. :)

Håkon har jobba hensides masse!! Kjørt rundt på de nye elevene.. Henta på flyplassen, kjørt de til butikken og hjem der de skal bo.. Skolen har leid buss, så det er den vi har kjørt de siste ukene. Noe som har passa veldig bra, for bilen vår er på verksted.

I går var vi på bursdags feiring for Jay. Vi endte opp med å spille spill, som vi alltid gjør når vi er der.. Tabbu.. Jentene mot guttene (resultatet var sørgelig..).
Min vennine Meg har nå igjen 5 uker av graviditeten sin og det begynner å bli skikkelig spennende!! Men hun er så liten.. Bare en bitteliten kul på magen, søtt!


Ellers har vi vel ikke gjort så masse spennende.. Men livet er bra for det!

I dag er jeg hjemme alene, de andre har sin første dag på skolen. Tenkte jeg skulle gå å vaske litt for det trengs:)

Ha en fin uke alle sammen!
Og kom gjerne på besøk om du vil:)


Klem fra Irene

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
endelig en oppdatering. Du kan tro det er mange som lurer. Hva er galt. Ingen oppdatering på bloggen på to uker. Ikke likt deg, men her får de jo forklaringen da. Bra.
Koselig at Sonja er hjemme igjen. Syns vi kjenner henne selv om vi aldri har møtt henne. Hils så mye.

Kikka sa...

Enig med "mamma".. ingen oppdateringer.. men der kom det jammen en ny hilsen! Skjer ikke de helt oppsiktsvekkende tingene i London om dagen, men nå drar vi om et par dager på en god ferie hjemme i fedrelandet der nord..blir deilig:)
Ta vare på hverandre! klem kristine

Anonym sa...

Hei
Får sende en melding her om at jeg får ikke opp bloggen til Kristene lenger så jeg får ikke fulgt med de i London. Er det en grunn for at den er stengt så ok, hvis ikke er det noe feil et sted. Siden finnes ikke står det. M Øyer

irene sa...

Takk for det! Nå er det fixa:)

Mirjam sa...

Hei! Hørtes ikke noe deilig ut å bli syk. Og ikke når en må kjøre bil i tillegg..
Vi har det bra på Gjøvik. Gleder oss til vi skal til Oslo neste helg, på konsert og diverse. Ikke så mye av den slags om dagen.. Sånne små ting blir stort for meg i min hverdag! :)
Ha en fortsatt fin uke!!! Dere er flotte!!
Klem fra tremenningen... ;)

Anonym sa...

Hei dere 2! Utrolig gøy å lese hvordan dere har det. Dere har det jo helt utrolig. I Norge (Sandefjord) nå, så snør det hele tiden og er veldig kaldt. Er koselig med snø, men virker litt mer fristende å være en stund i Australia nå, uten å få solstikk da (huff, Irene). Jeg kan jo trøste meg med at jeg reiser til Dubai 1 mars (yes), gøy, varmt og godt blir det, men er likevel ikke så fantastisk som Australia og Hillsong. Håper å komme ned dit en gang.
Tenker på dere. Gud velsigne dere videre. Klem fra Ina

Unknown sa...

hur bra som hälst... eller no sånt...
i morgen blir en spennende dag. eller hur lissom?
nå sitter jeg her, på rommet deres (skulle bare hente ladderen til macen, men ble så sittende her, med din baby...) ja, det er härlit.
skal sove nå.
mascaraen vil av, linsene ut, og hodet på puta.
love you, og det er SÅ herlig å være hjemme igjen (endelig) sammen med dere, den tiden det kommer til å vare! love you, liebe dich, elsker deg, elskar deg, elska dæ.