mandag, februar 13, 2006

Juleaften? Bursdag?


Nei da, det er ingen av delene..
Jeg er bare så glad fordi min fantastisk snille mamma har sendt oss en "Norsk" pakke!!!
Full av det vi savner; Smågodt, Ifa, Saus, Pizzafyll , Salt og surt godteri og Fiskesuppe!!! Det føltes som både Juleaften og Bursdag - samtidig - når jeg åpnet pakken :) Det er merkelig hvordan man savner sånn ting.. Her har vi jo egentlig ALT vi trenger, men det er likevel noe med den Noske maten man savner. Heldigvis er det ikke så ille med oss som afrikanerne som kommer hit, de er jo rett å slett ikke vandt til maten her. De går inn i butikken og leter etter maismel og når de ikke finner det så spiser de ikke.. er faktisk så ille at de må ta med seg afrikanerne på butikke og lære de opp.. Så ille er de jo ikke med oss:) Men savnet etter det Norske er stort!! På en Godis butikk på Towers (et shoppingsenter) selger de Tyrkiskpepper, lakrsilisser og Marsipan, men det er så dyrt at man kan bare gå dit for å titte.. Så da var dette deilig! Kjente at tårene nesten kom når jeg tok den første sure tingen i munnene.. Tårer av glede altså!! Jeg Elsker Norge!!!
Mamma hadde også strikket noen smykker til meg som hun sier er på mote i Norge. Jeg har aldri sett sånne før, men om det er på mote hjemme skal jeg virkelig gå med de!!! Veldig fine, ikke sant?

Nå skal jeg gå å lage pizza med pizzafyll fra NORGE!!
Håkon kommer nok til å bli så glad!!!

Om du synes jeg er litt rar, så stemmer nok det!! Er sikkert varmen og savnet etter DEG som har gjort meg sånn:)

Irene:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, bare kos dere så lenge det varer. Kanskje kommer det en pakke til om en stund vet du.
Mamma

Ellen Miles sa...

åå..godt me livstegn og norske nyheter.. skjønner savnet! Har dere spist fishnchips eller four'n'twenty meat pies eller dimsims eller potato cakes enda? ;) ..det savner jeg.. Men jeg kommer til å savne freia melkesjokolade spesielt ass.. ska sikre meg forsyninger fra solveig når jeg drar jeg.
Er det sånn at dere skal være i tre år til da, for at Håkon ska fullføre teologi studiene?
ååå jeg mener det: gleder meg så til å dele australia-livet med dere!!
Og gratulerer me tillitt og ansvar og jobb og greier da :) Høres bra ut! Dere er jo så bra mennesker så d skulle bare mangle.
Klemm!

...dan sa...

savner DEG å!

Anonym sa...

Er håret ditt blitt svart igjen under???????????+