søndag, august 12, 2007

Araknofobi

Noen som vet hva ordet betyr?
Irene gjør.
Litt for godt.

Araknofobi er frykten for edderkopper. Dessverre må det vel sies at Australia er ikke første valget for en med araknofobi når det gjelder reisemål. Det er mange av de, og de er store.

De kryper inn i huset om natta, og lager gjerne rede i klærne dine når de først har kommet inn. Derfor må man riste ut av skoene sine før man tar de på "down under". Og klærne. Og dersom du henger klær ute til tørk bør du helst riste ut av disse også.
"Er de egentlig noe farlige da?" spør du deg kanskje... Vel... De biter hardt, så smerten begynner der. Noen bitt blir med det; et smertefullt bitt. Andre derimot; lammelse og død.


Edderkoppen dere har sett bilder av ovenfor kalles en Huntsman. Og dere lurer kanskje på hvorfor denne plutselige interessen for edderkopper? Nå skal du høre: Da vi ankom Oz etter 16 dager på andre siden av sjøen, dro vi for å hente bilen vår hos en kompis som hadde lånt den. Jeg kjørte og Irene var passasjer. På vei hjem kjørte vi innom en annen kompis for å hente den andre bilen vår. Mens jeg er inne for å hente nøklene fanger bevegelser i venstre øyekrok Irenes oppmerksomhet. Hun snur sakte på hode, og på innsiden av vinduet, ca 5 cm fra nesetippen hennes, du har antakeligvis gjettet det, sitter en Huntsman og stirrer henne i hvitøyet(i følge Irene). Irene reagerer som jenter gjerne gjør: Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik!!!!!!!!!!!! Håkon og Luke kommer løpende til unnsetning så godt vi kan. Vi får kastet ut beistet, men måtte finkjemme bilen før Irene ville sette seg inn igjen. Hvor stor en huntsman er? Jeg lar bilde snakke for seg selv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dette har du ikke sagt noe om Irene. Kunne jo blitt redd jeg og.
Men jeg har jo snakket med dere etterpå så da gikk det vel greit.
Husk lukk alle bilvinduer og dører bestandig. sjekk om det er noen hull hvor de kan komme inn og ja, vær obs. vær forsiktig. Mamma

SOLveig sa...

æ hadde hylt æ også.. så sinnsykt.
hylte jo endel ganga under mitt opphold i australia - og det va jo ikkje uten grunn at gutta som håkon og alex måtte være med på kengurujakt..

:)

ellers; nyt aussi-livet,
og hils marie fra sandnes om dåkker skulle møte på ho..

Anonym sa...

Å fyttirakker'n!!! Håper du har advart min søster om å ikke lese bloggen deres på en stund Irene...??!!?! Ikke godt å si, men tror hun er hakket verre enn deg også... Skjønner godt du hyla ja...har visst ikke mye å klage på jeg skjønner jeg ;)
Og husk: "risteristeriste"!!!!